Xavier de Soultrait a spolujazdec Martin Bonnet doviedli Polaris RZR Pro R Factory k dvom etapovým víťazstvám a nakoniec až k celkovému víťazstvu v kategórii SSV T4
Polaris Off Road sa na 46. ročníku Rallye Dakar triumfálne vrátil na stupne víťazov a v spolupráci so Sebastien Loeb Racing (SLR) získali prestížne víťazstvo v triede T4 vozidiel Side-by-Side Vehicle (SSV). Dva týždne trvajúce preteky v drsnom a neľútostnom teréne Saudskej Arábie boli intenzívnym, srdcervúcim bojom až do cieľa, ale Xavier de Soultrait a jeho spolujazdec Martin Bonnet boli viac než na úrovni a bezchybne navigovali svoj stroj Polaris RZR Pro R Factory. Dvojica získala dve etapové víťazstvá (plus prológ), päťkrát sa umiestnila na tretej priečke a trikrát sa umiestnila v prvej päťke. Soultrait dokončil vyčerpávajúce preteky s dĺžkou 7 891 km v čase 56 hodín / 37 minút / 43 sekúnd a skončil o dve a pol minúty pred druhým miestom. Tento triumf je dôkazom kombinovanej sily zručností a vytrvalosti tímu SLR, inžinierskych schopností spoločnosti Polaris a nadradenosti Polarisu RZR Pro R Factory.
V pretekoch triedy SSV sa Soultrait presadil ako silný súper, keď vyhral prológ. Svoju dynamiku si udržal aj v prvých dvoch etapách, v ktorých skončil piaty a druhý a celkovo sa tak posunul na tretie miesto, čím si vozidlo RZR Pro R Factory okamžite vybudovalo pozíciu sily, s ktorou treba v neľútostnom dakarskom teréne počítať. Tretia etapa však bola pre Soultraita a Bonneta náročná, skončili 10. a klesli na ôsmu pozíciu. Odvtedy Soultrait pevne nasmeroval svoje zámery na neúnavné stúpanie na vrchol, vo štvrtej etape skončil tretí a v piatej etape si zabezpečil prvé víťazstvo, ktoré ho posunulo na šieste miesto v celkovom poradí. Po vôbec prvej 48-hodinovej Chrono etape v histórii Dakaru vyšiel Soultrait s Polarisom RZR Pro R Factory z dún Empty Quarter ako víťaz, čo ho posunulo na tretie miesto v celkovom poradí.
Po veľmi potrebnom dni odpočinku súťaž pokračovala siedmou etapou, v ktorej sa Soultraitovi vyplatili jeho konzistentné finiše, keď si zabezpečil druhé miesto, čo ho posunulo na čelo celkového poradia a umožnilo mu bojovať o víťazstvo na podujatí. S vozidlom RZR Pro R Factory, ktoré neustále dosahovalo najvyššiu úroveň, pokračovalo francúzske duo v dosahovaní solídnych pódiových výsledkov, keď v ôsmej a deviatej etape obsadilo druhé miesto a zvýšilo svoj náskok v celkovom hodnotení na niečo vyše 28 minút na svojom vozidle SLR RZR Pro R Factory. Keď súťaž vstúpila do svojich záverečných dní, Soultrait a jeho partner jazdili počas desiatej etapy konzervatívne a skončili na šiestom mieste. Nanešťastie, Soultrait dostal počas 11. etapy 10-minútovú penalizáciu, ale jeho štvrté miesto v tento deň stačilo na udržanie vedenia, čím sa pripravil na boj až do cieľa, pričom od druhého miesta ho delilo len niekoľko minút. Počas 12. a záverečnej etapy podujatia sa dvojica sústredila na inteligentnú a konzistentnú jazdu, aby dojazdila pod cieľovou vlajkou na štvrtom mieste a zabezpečila si monumentálne víťazstvo.
Úplne nový model RZR Pro R Factory, založený na revolučnej platforme RZR Pro R, bol predstavený minulý rok ako ústredný model tímu Polaris Factory Racing a svojou úrovňou výkonu, sily a ovládania pripravenou na preteky vytvoril nový precedens v odvetví SSV. S využitím vysokopevnostného, ľahkého podvozku vyhovujúceho triede FIA T4, pretekársky vyladeného motora ProStar Fury 2,0 l, tlmičov FOX® Factory Race ESC EVO 3.0 Internal Bypass predviedli dve vozidlá SLR RZR Pro R Factory svoju čistú silu a schopnosti tým, že sa vyrovnali s intenzívnymi požiadavkami takmer 5 000 km dlhého podujatia v brutálnom teréne Saudskej Arábie. Aj keď bola platforma upravená špeciálne pre medzinárodné rallye preteky, vozidlo RZR Pro R Factory stále využívalo mnoho OEM komponentov, ako napríklad motor, hnacie ústrojenstvo a komponenty odpruženia, ako sériové vozidlá RZR Pro R, ktoré si zákazníci môžu kúpiť u predajcov Polarisu.
"Pokračovať v dynamike po našom celkovom víťazstve na Baja 1000 a začať sezónu 2024 vytúženým víťazstvom na Rallye Dakar spolu s tímom Sebastien Loeb Racing je úspech, ktorý nie je ničím iným ako veľkolepým a na ktorý je tím Polaris nesmierne hrdý," povedal Alex Scheuerell, technický riaditeľ Polaris Factory Racing. "Tieto prelomové víťazstvá sú dokonalým potvrdením platformy RZR Pro R Factory a jej bezkonkurenčného výkonu, sily a kontroly. Aj keď išlo až do tuhého, Xavier a Martin preukázali neuveriteľnú úroveň konzistencie počas celých pretekov, keď bolo potrebné, tlačili na seba a na vozidlo, ale vedeli aj to, kedy sa o vozidlo postarať plynulejším, konzervatívnejším tempom. Sme nesmierne hrdí na celý tím SLR a tešíme sa na to, čo prinesie budúcnosť nášho pretekárskeho programu s nimi. Chcel by som tiež poďakovať továrenskému pretekárskemu tímu Polaris a celej skupine inžinierov RZR v spoločnosti Polaris, ktorá vyvinula túto úžasnú platformu RZR Pro R Factory, na ktorej sa dá pracovať."
"Je to naozaj vyvrcholenie sna," povedal Xavier de Soultrait, pilot SLR a víťaz Dakaru. "Je pre mňa ťažké uveriť, že sme vyhrali tento Dakar. Myslím si, že sme pretekali inteligentne, vyvíjali sme tlak, ale nikdy sme to nepreháňali. Boli to naše prvé preteky s týmto novým Polarisom RZR Pro R Factory a úprimne povedané, nemohli sme si želať nič lepšie. Som veľmi rád, že sme sa o to mohli podeliť s Martinom, vytvorili sme naozaj skvelý tím, a samozrejme chcem poďakovať celému tímu Loeb Racing a Polaris Factory Racing, ktorý nám pripravil perfektné auto; toto víťazstvo je výsledkom úsilia všetkých tímov! Aj vďaka všetkým našim partnerom sa nám to podarilo."
K úspechu Polarisu sa pridal aj tímový kolega SLR Florent Vayassade, ktorý tiež sedel za volantom Polarisu RZR Pro R Factory a ukončil vyčerpávajúce 12-etapové podujatie s celkovým umiestnením v prvej desiatke, ktoré podčiarklo impozantné víťazstvo v 12. etape, plus dve piate miesta a ďalšie štyri umiestnenia v prvej desiatke.
Sériové vozidlá RZR PRO R nájdete aj v našej ponuke strojov:
POLARIS RZR PRO R ULTIMATE (OFF-ROAD) (2024) 👈 pre viac info klikni sem
POLARIS RZR PRO R 4 ULTIMATE (OFF-ROAD) (2024) 👈 pre viac info klikni sem
Polaris Off Road sa na 46. ročníku Rallye Dakar triumfálne vrátil na stupne víťazov a v spolupráci so Sebastien Loeb Racing (SLR) získali prestížne víťazstvo v triede T4 vozidiel Side-by-Side Vehicle (SSV). Dva týždne trvajúce preteky v drsnom a neľútostnom teréne Saudskej Arábie boli intenzívnym, srdcervúcim bojom až do cieľa, ale Xavier de Soultrait a jeho spolujazdec Martin Bonnet boli viac než na úrovni a bezchybne navigovali svoj stroj Polaris RZR Pro R Factory. Dvojica získala dve etapové víťazstvá (plus prológ), päťkrát sa umiestnila na tretej priečke a trikrát sa umiestnila v prvej päťke. Soultrait dokončil vyčerpávajúce preteky s dĺžkou 7 891 km v čase 56 hodín / 37 minút / 43 sekúnd a skončil o dve a pol minúty pred druhým miestom. Tento triumf je dôkazom kombinovanej sily zručností a vytrvalosti tímu SLR, inžinierskych schopností spoločnosti Polaris a nadradenosti Polarisu RZR Pro R Factory.
V pretekoch triedy SSV sa Soultrait presadil ako silný súper, keď vyhral prológ. Svoju dynamiku si udržal aj v prvých dvoch etapách, v ktorých skončil piaty a druhý a celkovo sa tak posunul na tretie miesto, čím si vozidlo RZR Pro R Factory okamžite vybudovalo pozíciu sily, s ktorou treba v neľútostnom dakarskom teréne počítať. Tretia etapa však bola pre Soultraita a Bonneta náročná, skončili 10. a klesli na ôsmu pozíciu. Odvtedy Soultrait pevne nasmeroval svoje zámery na neúnavné stúpanie na vrchol, vo štvrtej etape skončil tretí a v piatej etape si zabezpečil prvé víťazstvo, ktoré ho posunulo na šieste miesto v celkovom poradí. Po vôbec prvej 48-hodinovej Chrono etape v histórii Dakaru vyšiel Soultrait s Polarisom RZR Pro R Factory z dún Empty Quarter ako víťaz, čo ho posunulo na tretie miesto v celkovom poradí.
Po veľmi potrebnom dni odpočinku súťaž pokračovala siedmou etapou, v ktorej sa Soultraitovi vyplatili jeho konzistentné finiše, keď si zabezpečil druhé miesto, čo ho posunulo na čelo celkového poradia a umožnilo mu bojovať o víťazstvo na podujatí. S vozidlom RZR Pro R Factory, ktoré neustále dosahovalo najvyššiu úroveň, pokračovalo francúzske duo v dosahovaní solídnych pódiových výsledkov, keď v ôsmej a deviatej etape obsadilo druhé miesto a zvýšilo svoj náskok v celkovom hodnotení na niečo vyše 28 minút na svojom vozidle SLR RZR Pro R Factory. Keď súťaž vstúpila do svojich záverečných dní, Soultrait a jeho partner jazdili počas desiatej etapy konzervatívne a skončili na šiestom mieste. Nanešťastie, Soultrait dostal počas 11. etapy 10-minútovú penalizáciu, ale jeho štvrté miesto v tento deň stačilo na udržanie vedenia, čím sa pripravil na boj až do cieľa, pričom od druhého miesta ho delilo len niekoľko minút. Počas 12. a záverečnej etapy podujatia sa dvojica sústredila na inteligentnú a konzistentnú jazdu, aby dojazdila pod cieľovou vlajkou na štvrtom mieste a zabezpečila si monumentálne víťazstvo.
Úplne nový model RZR Pro R Factory, založený na revolučnej platforme RZR Pro R, bol predstavený minulý rok ako ústredný model tímu Polaris Factory Racing a svojou úrovňou výkonu, sily a ovládania pripravenou na preteky vytvoril nový precedens v odvetví SSV. S využitím vysokopevnostného, ľahkého podvozku vyhovujúceho triede FIA T4, pretekársky vyladeného motora ProStar Fury 2,0 l, tlmičov FOX® Factory Race ESC EVO 3.0 Internal Bypass predviedli dve vozidlá SLR RZR Pro R Factory svoju čistú silu a schopnosti tým, že sa vyrovnali s intenzívnymi požiadavkami takmer 5 000 km dlhého podujatia v brutálnom teréne Saudskej Arábie. Aj keď bola platforma upravená špeciálne pre medzinárodné rallye preteky, vozidlo RZR Pro R Factory stále využívalo mnoho OEM komponentov, ako napríklad motor, hnacie ústrojenstvo a komponenty odpruženia, ako sériové vozidlá RZR Pro R, ktoré si zákazníci môžu kúpiť u predajcov Polarisu.
"Pokračovať v dynamike po našom celkovom víťazstve na Baja 1000 a začať sezónu 2024 vytúženým víťazstvom na Rallye Dakar spolu s tímom Sebastien Loeb Racing je úspech, ktorý nie je ničím iným ako veľkolepým a na ktorý je tím Polaris nesmierne hrdý," povedal Alex Scheuerell, technický riaditeľ Polaris Factory Racing. "Tieto prelomové víťazstvá sú dokonalým potvrdením platformy RZR Pro R Factory a jej bezkonkurenčného výkonu, sily a kontroly. Aj keď išlo až do tuhého, Xavier a Martin preukázali neuveriteľnú úroveň konzistencie počas celých pretekov, keď bolo potrebné, tlačili na seba a na vozidlo, ale vedeli aj to, kedy sa o vozidlo postarať plynulejším, konzervatívnejším tempom. Sme nesmierne hrdí na celý tím SLR a tešíme sa na to, čo prinesie budúcnosť nášho pretekárskeho programu s nimi. Chcel by som tiež poďakovať továrenskému pretekárskemu tímu Polaris a celej skupine inžinierov RZR v spoločnosti Polaris, ktorá vyvinula túto úžasnú platformu RZR Pro R Factory, na ktorej sa dá pracovať."
"Je to naozaj vyvrcholenie sna," povedal Xavier de Soultrait, pilot SLR a víťaz Dakaru. "Je pre mňa ťažké uveriť, že sme vyhrali tento Dakar. Myslím si, že sme pretekali inteligentne, vyvíjali sme tlak, ale nikdy sme to nepreháňali. Boli to naše prvé preteky s týmto novým Polarisom RZR Pro R Factory a úprimne povedané, nemohli sme si želať nič lepšie. Som veľmi rád, že sme sa o to mohli podeliť s Martinom, vytvorili sme naozaj skvelý tím, a samozrejme chcem poďakovať celému tímu Loeb Racing a Polaris Factory Racing, ktorý nám pripravil perfektné auto; toto víťazstvo je výsledkom úsilia všetkých tímov! Aj vďaka všetkým našim partnerom sa nám to podarilo."
K úspechu Polarisu sa pridal aj tímový kolega SLR Florent Vayassade, ktorý tiež sedel za volantom Polarisu RZR Pro R Factory a ukončil vyčerpávajúce 12-etapové podujatie s celkovým umiestnením v prvej desiatke, ktoré podčiarklo impozantné víťazstvo v 12. etape, plus dve piate miesta a ďalšie štyri umiestnenia v prvej desiatke.
Sériové vozidlá RZR PRO R nájdete aj v našej ponuke strojov:
POLARIS RZR PRO R ULTIMATE (OFF-ROAD) (2024) 👈 pre viac info klikni sem
POLARIS RZR PRO R 4 ULTIMATE (OFF-ROAD) (2024) 👈 pre viac info klikni sem